Usługi BHP i PPOŻ
Fokus na bezpieczeństwo
Niezależnie od branży w jakiej działasz, bezpieczeństwo jest najważniejszym aspektem zapewniającym niezakłócone działanie Twojej firmy. Jako zewnętrzny ekspert BHP zadbam o to, aby procedury wewnątrz Twojej firmy spełniały wszystkie wymogi i normy prawne, a środowisko pracy Twoich pracowników było bezpieczne.
OCENA RYZYKA
Oceny ryzyka zawodowego
Dokument obowiązkowy na każdym stanowisku pracy, należy wykonać go w oparciu o pomiary środowiska pracy, instrukcje użytkowania wykorzystywanych maszyn, urządzeń, statystyki wypadków, itp.
Dobrze wykonana i wyłożona pracownikom ORZ pozwoli Ci zastosować odpowiednie środki ochrony zbiorowej i indywidualnej. Będziesz mieć dzięki niej wpływ na ilość wypadków w zakładzie pracy oraz występowanie chorób zawodowych.
INSTRUKCJE / PROCEDURY
Instrukcje i procedury stanowiskowe
Dokumenty obowiązkowe, dzięki którym Twoi pracownicy w jasny i klarowny sposób otrzymają zasady pracy na danym stanowisku. Dowiedzą się o tym, co jest konieczne przed rozpoczęciem pracy, w jej trakcie oraz po jej zakończeniu. Pozyskają wiedzę na temat postępowania w sytuacji awaryjnej.
TABELA NORM PRZYDZIAŁU
Tabela norm przydziału odzieży roboczej i środków ochrony indywidualnej
Dokument obowiązkowy, najczęściej jest składową regulaminu pracy w Twojej firmie i bardzo często podlega kontroli organów administracji państwowej.
ANALIZA BHP
Analiza stanu BHP
Jest szerokim dokumentem obowiązkowym, który pozwoli Ci w sposób całościowy spojrzeć na stan bezpieczeństwa w Twojej firmie.
ORGANIZACJA POMIARÓW
Organizacja pomiarów czynników środowiska pracy
Jest to obowiązek pracodawcy aby monitorować poziomy czynników szkodliwych w środowisku pracy. W zależności od poziomów jakie otrzymasz pomogę Ci je przeanalizować. Otrzymasz informację czy możliwe jest już odstąpienie od wykonywania pomiarów danego czynnika, czy wręcz przeciwnie – konieczne jest wdrożenie planu naprawczego.
Obsługa okołowypadkowa
Protokół powypadkowy i statystyczna karta wypadku do GUS
Obowiązkowo po wykonaniu protokołu powypadkowego należy w odpowiednim terminie wysłać wypełnioną prawidłowo statystyczną kartę wypadku do GUS.
Dokumenty obowiązkowe do opracowania po zaistnieniu wypadku przy pracy, czyli rzetelnie wykonany protokół powypadkowy pozwoli Ci poznać przyczyny i okoliczności wypadku, a także wskaże zalecenia, które pozwolą Ci uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.
Obowiązkowe rejestry
Rejestry wymagana przepisami
Dokumenty takie jak: rejestr wypadków, rejestr chorób zawodowych i podejrzeń, rejestr substancji i mieszanin niebezpiecznych, zbiór kart charakterystyk substancji chemicznych, rejestr czynników rakotwórczych i mutagennych oraz prac w narażeniu na nie i osób pracujących z tymi czynnikami, listy środków w apteczkach pierwszej pomocy, itd.
Reprezentacja
Reprezentowanie pracodawcy podczas kontroli PIP (Państwowa Inspekcja Pracy), PIS (Państwowa Inspekcja Sanitarna ) i PSP (Państwowa Straż Pożarna).
częste pytania:
1. Spotkanie i omówienie potrzeb firmy / klienta, ustalenie stopnia złożoności opieki BHP / PPOŻ lub zakresu pojedynczego zadania.
2. Wycena.
3. Umowa / zlecenie.
4. Start usługi.
Część szkoleń możemy zrealizować zdalnie lub na zasadzie np: samokształcenia kierowanego (regulują to przepisy). Szkolenia, które muszą odbyć się stacjonarnie możemy zrealizować w Twojej firmie lub w wynajętej sali szkoleniowej. W przypadku obsługi stałej lub wykonywania pojedynczych dokumentów będę chciała odwiedzić Twoją firmę, aby zebrać dane wejściowe do pracy, ale całość pracy nad dokumentami wykonam w swojej firmie. Ty otrzymasz gotowe, podpisane dokumenty.
Po części tak, ale wpływ na cenę usług mają również: rodzaje procesów pracy i ich skomplikowanie, zmianowość pracy lub praca ciągła zakładu, ilość wypadków przy pracy, występowanie czynników szkodliwych w środowisku pracy, itp. Każda firma jest inna. Przykładem niech będą dwie firmy: korporacja zatrudniająca ok. 80 pracowników administracyjnych (praca głównie przy komputerze) oraz stolarnia zatrudniająca ok. 10 pracowników (praca przy cięciu drewna, szlifowaniu). W pierwszym przypadku skupimy się przede wszystkim na szkoleniach okresowych i ergonomii pracy. W drugim natomiast zajmiemy się dodatkowo czynnikami szkodliwymi (wibracja, rakotwórcze pyły drewna). W tym drugim przypadku zadań, szkoleń i wymaganych dokumentów BHP będzie dużo więcej. Jak widzisz, nie tylko wielkość zakładu pracy ma wpływ na zadania jakie należy wykonać.